HTML

Soha el nem mondott történeteim

Lengyelország után Amerikába jöttem tapasztalatokat, emlékeket, ismerősöket és benyomásokat gyűjteni - ezeket tervezem itt megosztani veletek!

Címkék

buli (10) busz (3) erasmus (8) foto (15) furcsa (2) hoeses (3) honvagy (4) india (3) iskola (5) koli (5) munka (1) nevek (2) nyelv (5) off (1) otthon (4) pajtasok (27) program (17) utazas (25) video (4) vonat (12) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

2008.11.02. 17:37 JankaPolak

Csendesülős hétvége

Mindenszentekre való tekintettel igen nyugodalmas lett a hétvégénk: gyakorlatilag kiürült a kollégium, mi meg lusták voltunk megmozdulni, hát igen családias nyugalom vett körül minket. Már ránkfért.

A hétvége - szokás szerint - csütörtökön kezdődött. Míg David egy pár lengyel barátnénkkal ismét a Heaven nevű diszkó felé vette az irányt, addig mi Agatánál Altug-val és Evrennel pihenős, beszélgetős, pizzarendelős, Youtube nézős délutánt/estét tartottunk. Előkerült egy csomó vicces videó, többek között a TSZ filmet is megmutattam, így már mindenki értette, hogy miért nyavalyogtam Krakkóban, hogy veletek szeretnék lenni. Aztán életkorunkat bőszen megtagadva meséket néztünk, és egy ponton hirtelen előkerült Süsü a sárkány, aminek a szövegét rögtönözve gyorsan tolmácsoltam. Abban a pillanatban az idő megállt. És Altug szerelembe esett. A krakkói bejegyzésnél említettem, hogy a város egyik jelképe egy sárkány, amit plüss kulcstartó formájában magunkhoz is vettünk. Altug vágya most egy plüss Süsü, közölte, hogy eddig is szerette volna Budapestet meglátogatni, de most már biztos, hogy jön, mert szüksége van egy plüss Süsüre. Aki többek között Shrekre emlékezteti, és nem akarták elhinni, hogy ez a mese nem napjainkban készült. :)

Szóval akármilyen csendes volt a csütörtök, csak eltartott vagy egyig, így másnap reggel igen kómásan ébredeztem - két órával korábban, mint az előző héten, hiszen tudjátok, az angol nyelvészet tanárnő kedvesen meghívott a harmadévesek órájára, és ilyen ziccert nem illik kihagyni. Összekaptam magam, gyors zuhany, reggeli, kávé, rohanás. Szerencsére az iskolával szemben lakunk, hát elég volt 8:14-kor kilépnem a negyed kilences órához. Betoppanok a terembe, és nem hiszitek el, de sehol senki, csak a tanárnő. Mivel a hét elején valóban volt róla szó, hogy Mindenszentek miatt pénteken nem lesz tanítás, gondoltam, lőn, de aztán felülírták: délig van suli. Akkor mi van? Hol a csoport? A tanárnő közölte, hogy sejtette, hogy nem leszünk sokan, de ez őt is meglepte. Viszont mindenképpen itt kell maradnia délig, tehát rendkívül örül nekem, és akkor nagy szeretettel és örömmel megtartja nekem az órát. Ha valóban szeretnék csatlakozni a csoporthoz, akkor ugyanis a jövő héten tesztet írunk, tehát ő most megismétel nekem mindent, amit a "modal verb"-ekről tudni lehet. Azt hittem, hogy lefordulok a székről. Gondoltam semmi probléma, nyilván egy félóra, nem lehet nekem a témában olyan sok újat mondani, kibírom. Hát nem. Lenyomta a komplett órát (90 perc), majd közölte, hogy a következő csoportja, Grammar II, előre szólt, hogy nem tudnak jönni, hát az elmarad, úgyhogy még van egy kis ideje rám. A többiek írtak egy reading tesztet múlt héten, ha gondolom, akkor most én is megírhatom. Itt már tényleg Hitchcock villódzott előttem, és valószínűleg ez az arcomra is kiült, úgyhogy a tanárnő korrigált: hazavihetem, és megírhatom a hétvégén, de legyek szíves ne használjak szótárt, mert a többieknek sem lehetett. Rémálom vége, szabadulás.

A gyönyörű időre való tekintettel egy park felé vettük az irányt (van itt egy csomó belőlük), Ola, David, Evren és én. Sőt eleinte Juan és Ozan is, de ők valamiért visszafordultak. "Strange." A park nagyon kellemes volt, tavacskák, gloriett és nem utolsó sorban mókusok! Rendes, klasszikus vörös mókusok!

 

 

Estére nem maradt más, mint hazafelé beugrani egy DVD kölcsönzőbe. Szert tettünk a Ratatouille-ra, a Chicagora, és a fiúk buzdítására a 300-ra (spártai vérengős-akciós-történelmi film). Ebből az elsőt néztük meg aznap, és mindenkinek csak ajánlani tudom. (A legjobb angolul, angol felirattal!) :)

Ezután egy orcátlanul nagyot aludtam, közel dél volt, mire szombaton felkeltem, és az idő megint kegyes volt hozzánk, hát irány egy újabb park felfedezése. (Mivel november 1-jére való tekintettel még a Manufaktura - a legnagyobb pláza - is zárva tartott, el lehet képzelni a szórakozási lehetőségeinket.) Irány haza, 300, majd Chicago. Egyik jobb, mint a másik. Lehet tippelni, hogy melyik melyik. :)

 

Vasárnapra virradóan ismét szemtelenül hosszan aludtam, majd visszavittem a DVD-ket, és elmentem a Postára, hogy megállapítsam, mint minden rendes Posta, ez is zárva van vasárnap, és hazajöttem. Most tanulnom kéne, ehelyett Nektek írok.

Ilyen itt mifelénk egy csendesülős hétvége.

Kellemes, mert ilyen is kell, de már jár az agyam, hogy legközelebb merre kéne mennünk.

És akkor egy gyors váltás, annyit emlegettem már a kolit, most meg is mutatom. Az én szobám (azt hiszem) az első emelet középső ablaka, balra kettővel a konyha, a legszélső a fiúké. A második és harmadik szint fejlesztés alatt áll.

Remélem, hogy a ti hétvégétek eseménydúsabban telt! :)

Ölelés,

J.

12 komment

Címkék: foto program iskola koli


A bejegyzés trackback címe:

https://polakwegier.blog.hu/api/trackback/id/tr53745891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marczy 2008.11.02. 17:50:43

Na de TSZ videóval büntetni a nemzetközi közösséget? Ejnye-bejnye :)

Ricsmond · http://arvair.blogol.hu/ 2008.11.02. 19:36:11

Na látod, ezért utálom, ha egy tanár megjegyzi a nevemet. Najó, az én nevemet általában lustaságom miatt szokták megjegyezni, de ha egy tanár ismer az mindenképp rossz.

Arrrgh, de sziven ütött a hir, hogy zárva volt a posta!! ;)

Aranyos, ahogy a téglafalra felfestették a kövi ablakok helyét...

joanyad 2008.11.02. 21:32:50

Park pazar, Grammar III szintén :)De mi a bánatot akartál postán intézni - na pláne éppen vasárnap? :)

PopSzandokán 2008.11.02. 22:19:19

Bocsánat, "Jóanyád" hozzászóló Janka anyukájának tetszik lenni?


Mikor jösszmá haza? És ezt a két youtube videót had küldjem én személy szerint a barátaidnak:

www.youtube.com/watch?v=--Vaz9jW054

és

www.youtube.com/watch?v=OMp6y59_dN0

Pusza

joanyad 2008.11.03. 00:45:18

PopSzandokánnak: Szerinted...?

JankaPolak 2008.11.03. 11:12:09

Jóanyám természetesen jóanyám. Az az édes... :) Welcome on board! :)

A postán pedig képeslapokat akartam feladni, de pedig pillanatnyi zárlat lehetett az agyamban, hát ezért vasárnap. :)

Mártonom el kell, hogy keserítselek, de már mindkettő videót megmutattam a nemzetközi hallgatóközönségnek. Látnod kellett volna a reakciókat. :)

Webkettes pajtások! Van ötlet, hogy hogyan tudnék beszúrni videót a kommentbe? Mert nem csak nekünk van Speakünk és Megasztárunk, megmutatnám, hogy én mit "kaptam" a többiektől.

J.

Bird_ 2008.11.03. 19:56:10

Jujj, a webkettes pajtás az én vagyok, ugyeugyeugye???

Naszóval:ha valahol már fel van töltve videómegosztóra, pl. youtube, akkor nem nehéz. Minden videómegosztó siteon, a videó környékén kell találnod egy "embed" feliratú, kimásolható részt. A youtube-on ez a videó ablak mellett, jobb felül van. Kijelölöd az "embed" részben található kódot, és másolás. (úgy kezdődik a cucc, hogy "

Bird_ 2008.11.03. 19:57:58

...hülye nem küldte el a másikfelét.

Szóval:

A youtube-on ez a videó ablak mellett, jobb felül van. Kijelölöd az "embed" részben található kódot, és másolás. (úgy kezdődik a cucc, hogy "(kacsacőr)object", na azaz.)

A blog szerkesztőfelületén, a bejegyzés írásánál bal felül van egy kapcsoló, "forráskód" felirattal. Azt átkapcsolod, és ahol meg akarod jeleníteni a videót, oda bemásolod (forráskód nézetben) az egész "object"-el kezdődő miskulanciát. Majd vissza is válthatsz a forráskód nézetről, mentés után ha teszteled a bejegyzést, akkor ott lesz szépen beágyazva a videó.

Ha mindez nagyon bonyolult (nem az), akkor meg másold be a linket a böngészőből, majd legfeljebb rákattintunk:)

Amúgy meg az asszony mondta, hogy írjak kedveset is, úgyhogy most megírom, hiányzol mán nekünk. (de tényleg.) Mikor jövöl haza???

Bond, J.B. 2008.11.03. 20:51:06

Grammar II, III, egyedül az egész csoportból, hm... és még rám mondták, hogy stréber eminens...:)
A blog amúgy remek!
Nem vagyok ám ennyire nagyképű de a "Petike" foglalt volt.

Ricsmond · http://arvair.blogol.hu/ 2008.11.03. 21:32:56

De azt mindig dicséretnek szántuk, Petike! Főleg a matek órák előtti szünetekben, amikor épp kerestünk valakit, akinek kész volt a házija...

PopSzandokán 2008.11.04. 00:10:59

Csókolom Janka Anyukája Néni, gratulálok a kislányához. Egyébként már elsőre is gondoltam, hogy Janka anyukája tetszik lenni.

Vagyesetleg Andi.

Vagy Laci.

Kurvamacska 2008.11.04. 13:14:11

Én (Andi) mi más néven lennék benne mint Kurvamacska :) de milyen jó találgatni, hogy ki kicsoda :)
süti beállítások módosítása