HTML

Soha el nem mondott történeteim

Lengyelország után Amerikába jöttem tapasztalatokat, emlékeket, ismerősöket és benyomásokat gyűjteni - ezeket tervezem itt megosztani veletek!

Címkék

buli (10) busz (3) erasmus (8) foto (15) furcsa (2) hoeses (3) honvagy (4) india (3) iskola (5) koli (5) munka (1) nevek (2) nyelv (5) off (1) otthon (4) pajtasok (27) program (17) utazas (25) video (4) vonat (12) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

2008.12.19. 13:46 JankaPolak

Életem legrosszabb utazása

Ha, és amennyiben nem számítjuk, amikor Horvátországban lerobbant a kocsink. Ja, és a bunkó magyar utastársainkat a bulgáriai buszon. És a... Na hagyjuk. :)

Szóval hazaértem. De hogy?!

Mivel Agata, Altug és Evren már tegnap reggel "átszáguldottak" Krosnoba (kb. 9 óra buszon...), ezért David segítségét kértem a csomagom pályaudvarig vonszolásához.

Kényelmes, szokásos másfél óra Varsóig, ahol a vasúti információban természetesen angolul nem beszélő hölgyből alkalmi tolmácsom segítségével kicsikartam, hogy a vonatom elindul (még jó), de nem tudni meddig megy. Hurrá. Majdnem másfél óra a csatlakozásig, sebaj, ha beáll a vonat, kényelmesen lesz időm elhelyezkedni. Ahogy azt Móricka elképzeli! A vonat kilenc előtt pár perccel gurult be az állomásra, ahol döcöghettem méretes pakkommal az utolsó kocsiig, ahová a jegyem szól. Természetesen a vagon töksötét. Rossz ómen!

Meglepő módon magyar kalauzok segítkeznek a felszállásnál, és én naiv először még azt hittem, ez jó jel. (Odafelé lengyel kisérőim voltak.) Jó jel, a fenét! Magyar tempó: a hálókocsiban nem működik a fűtés, ezért áthelyeztek egy couchette kocsiba, lebillenős ágyakkal. Isten hozott múlt század! Utasellátó feliratú lópokróc, agyonmosott, zsebkendőnyi kéztörlő, lyukas lepedők, és az a jó öreg, mindenbe beleivódott kosz. És a ráadás: legalább 40 fok celsius! Ami meleg nem ment hátra a hálókocsiba, azt megnyertük a couchette-ben - gondolom...

Kortalan-középkorú utastárnőm valószínűleg néma, semmilyen nyelven nem beszél, de nem is akar próbálkozni. Nem baj, majd olvasok, 11 körül elszunnyadnék, de nem megy. A víz már patakokban folyik rólam és még várunk egy harmadik versenyzőt a "szobánkba".

Ezen a ponton kikucskáltam, jóemberek, ugyan nem lehet-e picit lejjebb venni a fűtést? (Mondjuk 15 fokkal?) A válasz: "Már levettük, de valami beragadhatott, úgyhogy most kivettük a biztosítékot a kapcsolótáblából (!!!), biztosan mindjárt jobb lesz." Nem tudtam, hogy sírjak, vagy röhögjek...

Végeredményben megint bruttó 6 órát alhattam, de nettóban ez biztosan nincs több ötnél. Nagyon sokszor felébredtem, furcsa azért nem tudni álmodban, hogy melyik országban is vagy éppen.

Az egész útnál már csak a megérkezés volt kalandosabb. Már a határon sem tudtunk átgördülni, Sturovóban (értsd Párkány) leszállítottak, hogy akkor most viszonthallásra. A Katowiczében felszállt utastársném Siófok felől érdeklődött, a némáról meg kiderült, hogy Belgrádba tart. Köszönjük MÁV! Gratulálok a sztrájkolóknak! Országimázs, valami? Innentől akkor most ők stoppolhatnak?

A bőröndöm amúgy biztosan több, mint 25 kiló, repülőn már fizetni kéne érte. El is kél a segítség: aluljáró, lépcsőn le. A figura majdnem legurult a cuccaimmal együtt, nem csoda, hogy el is inalt. OK, lent vagyok, de hogy jutok fel? A tipródásra megint kerül egy jóember: ketten felráncigáltuk a szajrét. Aggódva kérdezi? "Hogy jut tovább?" "Áhh, nem kell félni, már jön a felmentősereg!" szólt a válaszom, amin ő kellemeset derült.

Amúgy élelmes nép a magyar. Én tudtam, hogy jóapám hajnali ötkor kelt, csak hogy értem jöjjön, és megmentsen a fránya vacak időtől, szóval kiballagtam a pályaudvar bejáratához. Mit hallok? "Taxi? Taxi a Keleti pályaudvarig? 10 euró!" Ott áll a fószer egy kisbusszal - minden jelzés, vagy matrica nélkül. Megcsinál egy nap mondjuk három kanyart, csak 10 fővel számolva is összejön a 75.000 Ft. Leleményes!

Éppen ezen morfondírozok, mikor látom, hogy apa kanyarodik be az állomás elé. Elindultam felé, csak nem láttam, amit ő igen: behajtani tilos, így visszafordult a rendes bejárathoz. Na, ekkor már úgy éreztem magam, mint egy csehszlovák abszurd film szereplője: bőrönd, kistáska, nagytáska, nejlonszatyor, szitáló eső, kócos haj, kialvatlan, gyűrött arc, és csak integetek meg kiabálok. A piros kisautó elkanyarodik. Váratlanul egy kedves kérdés a hátam mögül: "Menekül a felmentősereg?" - röhög a segítőm.

Sebaj, hazaértem, van mit kipihhennem estig, várom, hogy lássalak titeket! :)

Puszi - előre is! :)

J.

2 komment

Címkék: utazas vonat honvagy


A bejegyzés trackback címe:

https://polakwegier.blog.hu/api/trackback/id/tr64831584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ricsmond · http://arvair.blogol.hu/ 2008.12.19. 14:23:06

Azé' a Retyezát-séta kicsit cudarabb körülmények közt zajlott...:)

JankaPolak 2008.12.19. 14:43:13

De kérem, az utazás és a túra két külön fogalom! :)

A Retyezátra azért mentünk, nem?! :)

J.
süti beállítások módosítása