Elvégre tanulni jöttem, nemde? Illik hát az oktatásról is némi szót ejtenem, mert akár hiszitek, akár nem, tanulok is, és rettentően jól esik. Receptre írnám fel, ha lehetne. Komolyan.
Ma ugyanis véglegesedett az órarendem, és miután az otthoni koordinátorommal is leegyeztettem minden tárgyat, egy kevés csúszással kitöltöttem az ún. "learning agreementet", amiben bennefoglaltatik, mit is keresek én itt.
Erasmusosként kétféle problémával szembesülhet az ember: vagy nagyon szigorúan mindent el kell ismertetnie, és valamilyen nyakatekert módon be kell magyaráznia otthon, hogy a fonetika az valójában fordítási gyakorlat, és a nemzetközi szervezetek valójában európai kultúrtörténet. Ez a törökök sorsa. A másik rossz, ha esélyed sincs semmit az anyaintézményedben elfogadtatni, hát mazsolázhatsz találomra/kedved szerint a tárgyakból. Ez az én játékom. Egyrészt otthon fix tantárgylistám van, nincsenek alterntív vagy fakultatív tárgyak, igen keskeny a játékterem. Másrészt ez az iskola elsősorban nemzetközi kapcsolatokat tanít, másodsorban angol fonetikát. Én pedig marketing szakos közgazdász vagyok. Igen hamar rájöttem, hogy a számomra tanulmányokhoz kötődően fontos tantárgyak kretitei kb. 6-8-at tesznek ki a 30-ból, tehát eldöntöttem, hogy rárepülök az angolra. Így kerülök nyelvészet órákra...
No de lássuk a heti menetrendet, és minden tiszta lesz!
Hétfőn 13:30-kor kezdek, European Studies órám van egy nagyon különös mókussal. A hapsi sokak szerint nem teljesen százas, de én nagyon bírom a stílusát. 60 fölött lehet, ősz, kicsit madárszerű, rettentő tájékozott, nagy tudású ember, és hibátlan angollal folyamatosan beszél, de ragaszkodik az interaktivitáshoz. Ez néha abban nyilvánul meg, hogy fel-alá járkál, és lecsap egy asztalra. "ÉS MAGA?! MAGA TUDJA, HOGY MI ÉSZAK-ÍRORSZÁG MÁSIK NEVE?" - és ordít. Van, aki összerezdül, de én tényleg nagyon szeretem, mert kihívás követni. Ha még nekem is kihívás, képzeljétek el Davidot és Juant, akik majd szétpattannak, annyira próbálják követni az órát, és persze a tanár nagy előszeretettel kérdezi meg, hogy "ÉS SPANYOLORSZÁG?! HOGY VAN EZ SPANYOLORSZÁGBAN?" Többnyire "nem tudom" a válasz, én pedig nem tudom, hogy a tanár mit képzelhet a fiúkról... :) (Persze Magyarországot is kérdezi sűrűn, azt hiszem, hogy ezért is szeretem...)
Rögtön ezután, 15:05-től Art & Media óra következik szintén vele. Gyakorlatilag kommunikációelmélet, csak angolul, új dolgot tehát nem tud mondani, de legalább sikerélményem van, amikor például mindenki hallgat, mint a sülthal, hogy kb. miből áll össze egy napilap előállítási költsége, és miért tud ingyenes lenni pl. a Metró. (De nem vagyok stréber, ugye?) :)
Ezzel át is térhetünk a keddre, amikor 10:05-kor kezdek, Conversation nevű órával, ami valóban társalgást jelent. Érdemjegyet egy 10-15 perces vitaindító prezentációval lehet majd szerezni. Ugye megértitek, ha nem aggódom miatta?
Utána 11:40-től Business & Economy, és ez valójában csak szakmai angol szókincset takar. Eddig például beszélgettünk a motivációról, bérezésről, a felvétel és a kirúgás problémájáról, CV írásról, ilyesmi. (Nagyon jó a tanár, igen emlékeztet a mikroökonómia tanárúrra, ha ennyiből emlékeztek rá kedves ex-főiskolás ex-társak...) :) Sajnos még első héten sikerült őt sarokba állítanom, amikor megkérdeztem, hogy akkor a Business & Economy II-t is látogatnám, és hogy ez nem okoz-e problémát. Csak annyiban okoz problémát - szólt a válasz-, hogy ő ugyanazt tanítja betűről-betűre mindkét évfolyamnak, de ezt nem kéne nagyon hangoztatni, hát bejárás nélkül megadja nekem a kreditet azokért az órákért is. Köszönjük tanárúr, áll az alku! :) Így végződik a keddem egy fiktív órával. :)
Másnap ismét 10:05-re megyek, Listening, ahol valóban hallgatós feladatokat oldunk meg. A szint kb. felsőfok alja-közepe, kell ám hegyezni a fülem, de nagyjából könnyedén veszem az akadályokat. (A tanárnő a már említett nyelvészet tanárnő, ezúton is csókoltatom a T. Anyósát!) :)
11:40-kor folytatjuk vele, a tárgy Grammar I. Globális angol összerendezés, igeidők finomhangolása, igen hasznos, és meglepően csőbe tud húzni egy-két dolog, de szerencsére nem gebedek bele.
A csütörtök igen vicces, az elvileg 8:15-kor kezdődő tantárgy neve Euroregion, ahol első héten közölte a tanárnő, (egy kortalan, fiús külsejű, elképesztően pozitív és szimpatikus nő,) hogy nem bízik teljesen a csoportja angol tudásában, ezért mondjuk azt, hogy kéthetente az órája után (tehát 10:05-kor) találkozik csak velünk, és nekünk lenyom mindent még egyszer. (Ez az egyetlen hatkredites tárgyam, minden más 2, hát hogyne mentem volna bele boldogan?) És lőn, megtartotta az első komoly szeánszot, ahol is megkért minket, hogy legközelebbre készítsünk egy prezentációt a saját országunkról, és ő behívja majd a lengyel csoportot is. Múlt hét csütörtökön össze is gyűltünk, fel voltunk készülve, előző éjjel csiszolgattuk egymás prezentációit (jó, főleg én a többiekét...) vagy kettőig, semmi gond, de amikor közölte, hogy először ismerkedjünk meg egymással, már lehetett sejteni, hogy a prezik csúsznak. És valóban. Nem gond, ha jövő héten kell előadnotok? Ááá, dehogy... Így fogom most csütörtökön a magyar közigazgatási rendszert bemutatni a pajtásoknak.
Ezután 11:40-től francia órám van, ami csak azért furcsa, mert a nyáron a Francia Intézetben megszoktam, hogy az anyanyelvi tanár mindent el tud magyarázni, ha kell, a fejére áll, rajzol, mutogat, de nulláról is lehet franciát tanítani egy nyelven. A tanárnő ezzel szemben itt eleinte mindent rögtön fordított lengyelre, és nem törte magát a magyarázaton, habár mostanában lazulni látszik a helyzet... Szerencsére a pajtások mindent fordítanak angolra nekem, ja és összesen 4-en vagyunk a csoportban. Luxus! :)
Péntekre pedig nem marad más, mint reggel 8:15-től a máskor már említett Grammar III, ahol a héten tesztet írunk a "modal verb"-ekből, és rögtön utána a Grammar II, ami az I-nél sokkal finomabb részletekbe menő nyelvtant takar: prepozíciók, relative clauses, ilyesmi...
Hát így rakta össze az órarendjét Janka. Mondanom sem kell, okoztam némi értetlenkedést a többiek körében, ugyanis ezek mind kétkredites tárgyak, így minden napra szereztem magamnak elfoglaltságot. Altug csak kedden jön be, de akkor reggeltől estig, egyébként pedig lengyel nyelvű órák krediteire van szüksége, ezért lezsírozta, hogy vagy öt helyre esszét ír, prezentációt tart, esetleg dalban mondja el. Neki ez a stratégiája. Én meg élvezem az utolsó alkalmakat az iskolapadban. Éljen a Lifelong Learning program jó sokáig!
És ha már ennyit beszéltünk róla, és ha jól emlékszem, Ricsi kérte is, íme a Google Earth pozíciónk. A WSSM a főépület, fölötte a filológia épülete, a kollégium pedig itt még cseppet romosan, de láttátok, már áll. Igen, éppen kettő perc átérni a suliba. Szeretem! :)
A főépület koordinátái egészen pontosan: 51°44'45.92" N, 19°28'07.96" E. Aki teheti, nézze meg, és különös tekintettel ajánlom figyelmetekbe a környező parkokban készült képeket, és tőlünk északra azt a nagyon hosszú egyenes utcát, na az a Piotrkowska, maga az élet... :)
Terveim szerint legközelebb videókkal jelentkezem, köszönöm az instrukciókat! És a figyelmet... :)
J.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
joanyad 2008.11.04. 21:26:40
JankaPolak 2008.11.04. 22:26:40
Az órarend most állt össze, mert eddig többé-kevésbé mindenre bejártunk, és még egy-egy órával és tanteremmel csúsztattak némely tanórát.
A török fickó pedig megbeszélte angolul a tanárral, hogy nem jár be a lengyel előadásokra, hanem angolul regél majd valamit a szemeszter végére.
Remélem, így tisztább a kép!
A többire pedig feleljenek a megszólítottak... :)
J.
PopSzandokán 2008.11.05. 02:22:20